Верига магазини „Мебели Виденов“

| Свали брошура |
| Разгледай онлайн |
Анализ на бизнес средата и предпоставки за реализация
Виденов груп е компания с повече от 20-годишна история и е сред водещите на българския пазар. Мебелите с марката Виденов са синоним на стил и професионализъм. Компанията преминава през предизвикателствата на кризата от началото на 2008 г., степенува бизнес приоритетите си и се фокусира да отговори на постоянно нарастващите изисквания на клиентите.
Българският пазар на мебели е ориентиран предимно към изгодни и функционални изделия, но не на последно място красиви и модерни. За производителя това означава въвеждане на нови технологии, използване на качествени материали, стремеж към съвременна визия. В тази насока се ориентира и нашият клиент, който непрекъснато увеличава производствения си капацитет, разширява търговското си присъствие (над 50 магазина в цялата страна), за да посрещне очакванията на увеличаващия се брой клиенти.
Търговията с мебели се влияе и от общите тенденции в ритейла. Като естествена и същевременно най-резултатна се налага комуникацията с клиентите в търговските обекти. Фирмата позиционира продуктовата си гама и посредством други канали – уеб сайт, телевизионна реклама, фейсбук реклама, хартиени брошури и др.
В епохата на комуникациите интернет непрекъснато ни засипва с информация, от където все по-често избираме продукт, заради по-атрактивни цени. Въпреки това, в конкретния търговски сегмент, голямата част от клиентите взимат решение за покупка на място в магазина, където могат да видят продукта, да се убедят в качествата му и да закупят веднага желаното.
Днес потенциалните клиенти са много по-взискателни към цялостното си преживяване в магазините и търговците са изправени пред предизвикателството да отговорят на техните очаквания за интригуваща, ангажираща и интерактивна среда. Преживяването им в магазина трябва да бъде такова, че да води до взимане на решение. В ерата на технологиите ежедневието на клиентите е изпълнено с дигитално съдържание без значение дали са на работа, в движение или у дома, така че те очакват да го видят и когато пазаруват. Ефективността на въздействието на това съдържание зависи от мястото, начина и контекста на поднасянето му. Следвайки тези тенденции се стигна до създаването на собствена дигитална медия „Emocion“ в магазинната мрежа на Мебели Виденов.
Решение
Интегриране на собствена дигитална медия „Emocion“ има за цел да предоставя на клиентите правилната информация на правилното място и в правилния момент. Това става по атрактивен и запомнящ се начин, така че да провокира потребление. Клиентите обичат да пазаруват, но не обичат да им бъде продавано. Те искат да вземат информирано, самостоятелно решение и да се чувстват уверени в избора си. Именно тук идва ефекта от една дигитална медия, която по изключително ненатрапчив начин поднася информацията на клиента в момента, в който той трябва да вземе решение.
Настоящият проект стартира с инсталация на 8 бр. 65-инчови професионални дисплеи с вградени индустриални плеъри. Обектите са разположени в София РИНГ МОЛ, Галерия МОЛ в гр. Бургас и магазините на търговската верига в Шумен, Добрич и Силистра. Дисплеите са позиционирани зад витрина, на подходяща височина, така че да са достатъчно добре видими от различни позиции. Посредством софтуерната платформа, на която се базира решението, съдържанието се управлява централизирано, структурирано е в кампании, с дефинирани времеви рамки. Автоматично се управлява включване и изключване на дисплеите, в зависимост от работното време на обектите.
Резултати
Мисията на една собствена дигитална медия не се състои в това само да замени печатните материали. В основата на идеологията на решението е използвайки потенциала на цветовете и живия образ, да остави цялостно усещане за преживяване у клиента. Посланието на медията трябва да достига по най-прекия и същевременно непретенциозен начин до аудиторията. Това става чрез пълна и точна информация, подкрепена от анимация и динамични елементи за неволно привличане на вниманието като прогноза за времето, новини и събития от деня. Технологиите доминират нашето ежедневие и информацията поднесена в дигитален вид се възприема по-лесно и по-бързо. Дигиталната медия затвърждава марката, прави я разпознаваема и търсена. Независимо от вида на съдържанието логото има постоянно присъствие във всяка кампания.
Една от ключовите иновации в този проект е централизираното управление на съдържанието и дистанционна софтуерна и техническа поддръжка в реално време. Това дава възможност на компанията да се възползва от следните предимства:
- Обновяване в реално време на съдържанието, чрез публикуване на промоционални оферти и материали;
- Минимизиране часовете на неактивност на дисплеите, благодарение на отдалечения мониторинг на системата;
- Автоматично актуализиране на платформата;
- Дигитализирането на магазинната мрежа значително подобрява цялостното преживяване и впечатление на клиента от посещението в нея;
- Висока продуктивност и оптимизиране на разходите благодарение на централизираното управление на системата.
Сътрудничеството
Медията е изградена от екип от специалисти с различни компетенции, които започват с избора на модела на дисплеите, създаване на концепция за съдържанието, монтаж и поддръжка на системата. Непрекъснатият мониторинг в реално време, позволява да бъдат минимизирани пропуските.
В процеса на интеграция на решението двете фирми си сътрудничеха за постигане на ефективен краен резултат. РИСК Електроник управляваше целия процес посредством служителите си в страната, но същевременно получаваше и ценна обратна връзка и съдействие от възложителя.
Следващи стъпки
Софтуерната платформа „Emocion“ притежава множество функционалности, които не само поддържат интереса на клиентите към медията, но и го развиват. В тази насока РИСК Елекроник има идеи за обогатяване на съдържанието с няколко динамични компоненти като профил в социална мрежа, RSS текст и представяне на свързани продукти към основните категории от продуктовата гама на фирмата.
В допълнение на вече съществуващата медия има възможност за интерактивност със системата посредством QR функционалност. Чрез сканиране на QR кода, клиента получава достъп до интернет страницата на продукта, асоцииран с кода. Това е лесен и иновативен начин за по-подробно разглеждане на информацията в удобен за клиента момент.
Друга възможност за развитие на медията е посредством интеграция на допълнителен софтуер, чрез който се получава обратна връзка за потребителите. Камера, в реално време, събира графична информация (без запаметяване на лица и лични данни), която анализира аудиторията по пол в 4 възрастови групи както следва: 0-12г., 12-35г, 35-65г., 65г.+. Приложението отчита и средната продължителност на гледаемост. Справката се изпраща автоматично по интернет с индикация по часове към централен сървър и е достъпна през уеб интерфейс.
Фирмата може да ползва тази информация, за да задълбочи индивидуалния подход към клиентите и съобрази съдържанието си като например:
- Да определи продължителноста на рекламните клипове съгласно премерената средна продължителност на гледане;
- Да подобри посланията си към клиентите като установи кой материал представлява по-голям интерес (получил по-голяма гледаемост) и за каква аудитория.
За РИСК Елекроник
РИСК Електроник е една от първите ИТ компании в България. Зад нейното име стои стратегически подход в консултирането и инновационен в създаването на ИТ решения, инфраструктури и цялостни бизнес процеси.
Като водещ системен интегратор ние сме установили процеси и структури, необходими за поддържане на специфичните нужди на нашите клиенти в цялата страна. Изградили сме и поддържаме мрежа от 28 центъра с над 60 човека екип.
Деловите ни взаимотношения се характеризират с индивидуален подход към всеки един от нашите кленти и партньори.
За Мебели Виденов
„Мебели Виденов“ е компания с повече от 20 години опит в производството и търговия на мебели.
Фирмата разполага с повече от 50 магазина в страната, в които предлага висококачествени и функционални продукти в голямо разнообразие от цветове и материали.
Подходът им към клиентите се отличава с персонално отношение, бързо обслужване и агресивни цени.



