Дигиталната трансформация не е линеен процес и включва стартиране на различни дигитални инициативи. Необходимо е изграждане на умения в различни области и многократно пренасочване на усилията. В помощ може да ви бъде дигиталния компас, който включва 4 части на пътешествието:
• Създаване на рамката на дигиталното предизвикателство чрез анализ на дигитални възможности и заплахи, с които да се запознаят най-високите нива на мениджмънт.
• Фокусиране върху инвестицията изисква превръщане на визията в конкретен екшън план.
• Мобилизиране на организацията, което включва подготвяне на организацията, заявяване на амбициите на организацията и необходимите им промени. Необходимо е създаването на движеща сила, която да създаде нова организация, основа за фирмена култура.
• Поддържане на промяната. Това включва изграждане на необходимите основни умения за преодоляване на традиционните организационни бариери. Неразделна част са също така мониторинг и измерване на прогреса на промяната и коригиране, където е необходимо.